onsdag den 11. marts 2015

Jeg har valgt at lave powerpoints til mine undervisningstimer i ernæring. Under arbejde fik jeg nogle overvejelser om hvor meget teori skal der egentlig være. Man skal jo tage forbehold til, at mennesker, som kommer til undervisning kender måske ikke til de faglige udtryk i ernæring. Derudover kan det blive for kedeligt. Jeg har lavet powerpoint om de 10 kostråd, som inkluderede både de danske og de estiske kostråd. Der er ikke ret meget forskel. Her i Estland snakker de også om alkohol..

Under arbejde med makro- og mikro næringsstoffer har jeg valgt at slette udtryk som vi bruger til at beskive de kemiske egenskaber. I stedet valgte jeg at beskrive dem kort og gå over til det praktiske. Jeg har faktsik gået til en supermarked og taget billeder af varedeklorationer på de forskellige fødevarer, så mennesker kunne se forskel på indholdet af varer som de kender og sammenligne det. F.eks. indholdet på sukker eller kostfibre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar