onsdag den 11. marts 2015

Observation i yoga


Jeg har fået lov til at undervise i yoga med en yoga instuktør fra Injoy studio. Firmaet var virkelig begejstret for dette mulighed. De har i førtiden forsøgt at får medarbejderne til at bevæge sig ved at opfordre dem til at gå ud på parkeringspladsen og hoppe :) Selvfølgelig var der ikke ret stor begejstring for det!

Jeg har i observationsugen deltaget i yoga undervisningen med formålet at se hvordan man underviser med henblik på at se hvilket sprog man bruger. Herunder skal man sige, at undervisningen var på russisk. Men jeg underviser yoga på Fujitsu på engelsk. Derfor sad jeg og gennemtænkt hvordan vil jeg forklare det hele på engelsk. Jeg blev faktisk nødt til at sætte mig ned og oversætte mange ord, samt lytte til yoga timer på Youtube på engelsk. Jeg har også observeret hvordan man forholder sig til hver enkel deltager. Vi alle har jo forskellige fysiske muligheder. F.eks. nogle kunne slet ikke sidde i alminderlig yoga stilling og var nødt til at sidde på specielle yogablokke. Man skal også være ret forsigtig, når man retter på deltagernes stillinger. Det var faktisk min største frygt! Og generelt, der er så mange små detaljer jeg skulle huske at nævne! Jeg tænkte bare, at det er godt, at jeg skal bare oversætte, men ikke snakke selvstændigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar