onsdag den 11. marts 2015


Jeg har gennemgået en samtale en en medarbejder med henblik på hendes kostvaner. Inden samtalen har jeg bedt hende om at udfylde en kostanemnese for at få bedre fortåelse for hendes kostvaner. Synes det var lidt akavet. men vi talte om hvordan har hendes kostvaner var ændret sig i løbet af livet og hvor evt. de kunne stamme fra. Her kunne jeg tænke på Bourdeus teorier om habitus. Og efter vi talte lidt om portionsstørrelser og den fysiske aktivitet kunne jeg se, hvor kunne de ekstra kiloer komme fra.
Nu skal jeg lave en uges kostplan for hende. Der bliver dog en udfordring, fordi vi har ikke de estiske fødevarer i madlog databasen. Jeg fik dog en tip fra veninde, at her har de en program, med estiske fødevarer. Jeg må finde ud af hvordan jeg gør det. Synes også det er meget vigtigt at lave en motiverende samtale med pigen. Har bare ingen ide hvordan gribe sagen an indtilvidere. Jeg må vist læse lidt i mine bøger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar