onsdag den 11. marts 2015

Sundhedssektoren er opbygget noget anderledes op her end i Danmark. Her betaler man får at besøge lægen. Hvis man er ude på arbejdsmarkedet bliver man tildelt en praktiserende gratis læge. Eller.. Man betaler faktisk 5 euro for et besøg. Hvis man ikke er  på arbejdsmarkedet eller selvstændig.. eller vil lidt mere frem i køen skal man gå til en privat læge, og besøget koster 25 euro. Her vil jeg ikke gå i dybden med priserne på nogle specielle læger. Det er lidt vanvittigt.. Så man kan sige vi har det godt i Danmark:)

Inden jeg har besluttet mig hvilken praktikplads jeg vil vælge har jeg søgt på nogle sundhedscentre. Der er ikke ret mange her! Oftest er de privat eget og man skal betale en del for at komme og følge et eller andet sundhedsfremmende eller forbyggende kursus. Professioner relateret til sundhedsfremmende arbejde i forhold til ernæring er ikke så udbredt her i Estland.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar