onsdag den 25. marts 2015

Vi har gennemgået flere nye emner i løbet af sidste to uger.

Jeg har taget igen de 10 kostråd.
jeg har også tilføjet til ayrvediske kostråd, som deltagerne har ønsket. Der kom også nogle flere deltagere. Måske kunne det skyldes, at ayurveda bliver mere og mere populær her i Estland. Eller folk søger noget et andet alternativ. Man kan sige at mennesker i Estland kan godt lide utraditionel medicin og sundhedsfremmende metoder.

Vi har også lavet en test, så vi kunne se hvilke produkter ville passe til hver enkel person.
Jeg har taget hovedprodukter, som passer og slet ikke passer til de 3 mennesketyper ifølge ayurveda. Nogle kunne godt genkende sig selv i anbefalingerne. Inten kunne de slet ikke lige produktet, eller kunne de føle ubehag efter de havde spist det.

Jeg har brugt noget tid på at forklare hvordan man kunne erstatte kødprodukter med de vegetabilske proteinkilder.
Deltagerne synes det var egentlig interessant, hvordan ayurveda forholder sig til mælk og hvordan er det bedst at tilberede den.

I en anden powerpoint har vi gennemgået hvordan de forskellige produkter kunne påvirke menneskets sind. Nogle deltagere har ikke taget det ret seriøst. Men jeg har bedt dem og at prøve at være mere opmærksom på sine følelser efter de havde spist nogle bestemte produkter.

Vi har bl.a. været igennem fødevarer, som passer til morgenmad, middag og aftensmad. Der fik et par stykker endnu en Aha-oplevelse, da jeg talte om fordøjelse af kornprodukter, samt æbler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar